Pagina's

Nepwimpers, mijn favorite en tips!


Er zijn een hele hoop verschillende nepwimpers te vinden en waarbij de een perfect zit, is de ander meer gemaakt voor de fabulous drag queens onder ons. Ik heb zelf een favoriet paar gevonden en heb ook nog wat tips op een rijtje gezet!


Voordat ik danste voor deze dansgroep moest ik niet zoveel van nepwimpers hebben. Nu heb ik er standaard een paar klaarliggen omdat ik echt niet zonder kan! Van mezelf heb ik best lange en donkere wimpers wat ik echt super fijn vind. (wie zou dat niet vinden ?!)  Dit is dan ook de reden waarom ik nooit nepwimpers droeg. Nog steeds doe ik het in het dagelijkse leven niet al heb ik het wel een enkele keer met uitgaan gedaan. Als je eenmaal nepwimpers op hebt gehad dan weet je ook het verschil, en ja toch is mét nepwimpers altijd wat mooier! Voor op het podium vind ik nepwimpers onmisbaar, dit zijn dan ook mijn favoriete nepwimpers :




Bij mijn allereerste optreden gebruikte ik deze nepwimpers en nog steeds zijn ze de beste die ik ooit gehad heb. Tussendoor heb ik nog wat verschillende nepwimpers uitgeprobeerd maar geen van allen waren zo mooi als deze. Waarom deze nu mooier zijn dan anderen? Ze zijn echt goed zwart en hebben een dubbele laag. Omdat je eigen wimpers daar nog onder zitten lijkt het alsof je hele volle donkere wimpers hebt! Ook heb je meteen een zwart randje op je oog die je nog kan opvullen met eyeliner zodat hij helemaal klopt. De nepwimpers zijn te koop bij kruidvat voor 4 euro. Op de volgende foto zie je dat ik de nepwimpers op heb. (en een duckface maak haha)



Yep, love it! En dan nu ook nog even wat tips voor het opbrengen van de nepwimpers (uit eigen ervaring):

- Niet bang zijn, gewoon doen. Klinkt makkelijk maar hoe vaker je je eigen wimpers opplakt hoe beter je erin wordt. Bij dansen vragen vaak meiden of iemand ze kan helpen met hun wimpers, ik doe dit eigenlijk nooit. Niet om onaardig te zijn maar meer omdat ik het altijd verkeerd doe bij een ander. Bij jezelf kan je goed voelen waar je wimperrand zit en of er niet lijm in je oog komt.

- Lijm even laten drogen.  Als je de lijm op de wimper doet laat deze dan even drogen voordat je hem op je oog doet. Even blazen mag ook. Dit voorkomt dat je wimper goed zit en dan eraf glijd.

- Eyeliner first! Zorg dat je eerst eyeliner op doet voordat je de nepwimpers opbrengt. Zo voorkom je dat er een stukje huid te zien is tussen de nepwimpers en je eigen wimpers.

- Van binnen naar buiten. Als je de wimpers opbrengt kijk dan vooral naar de puntjes aan de binnenkant van je oog, deze gaan vaak naar buiten staan als je de wimpers niet goed opbrengt. Ik breng dit gedeelte altijd als eerste aan.

- Final touch: mascara! Als de wimpers goed vast zitten ga ik nog met mascara mijn wimpers en de nepwimpers samen voegen. Zo blenden ze mooi in elkaar op en ziet het er natuurlijker uit.

-  Hoevaak kun je nepwimpers dragen? Op het pakje staat dat de nepwimpers wel tot 3 keer kunnen worden hergebruikt. Ik gebruik al mijn wimpers slechts één keer. Kost wel wat maar ik heb een aantal keren mijn wimpers nog een keer opgedaan en dan prikt het in mijn ogen een stuk sneller. De wimpers voelen ook zwaarder van de lijmresten en zelf krijg ik de tweede keer nooit meer zo goed op. Dan maar wat duurder, in mijn geval wel mooier!

- Goedkope wimpers. Heel erg handig goedkope wimpers, alleen wees wel voorbereid op uitgedroogde lijm. Er zijn bij de drogist altijd losse flesjes wimperlijm te koop, het is altijd handig om zo eentje gewoon aan te schaffen. (je kan er bijvoorbeeld ook heel makkelijk steentjes mee op je gezicht plakken)



Dit is een laatste auto selfie op de weg terug na een optreden, zelfs hier zitten mijn wimpers nog perfect! (alleen ik ben een beetje moe haha!)

Draag jij vaak nepwimpers?


- JoanyM

Geen opmerkingen:

Een reactie posten