Pagina's

Throwback thursday #2 met behulp van de app Timehop!




Altijd leuk oude foto's terugkijken! Vroeger was dat alleen wel een stuk makkelijker omdat er veel minder foto's werden gemaakt. Plus er werd toen de tijd genomen om de foto's in een album te doen. In het digitale tijdperk vind ik het maar lastig, soms druk ik nog wel eens wat af omdat ik dat dan leuk vind voor in een lijstje. Ik zou dit vaker willen doen maar mijn probleem in eigenlijk het uitzoeken van de foto's. Ik heb deze mobiel nu zo'n 6 maanden en er staan al iets van 2000 foto's op. (!) Hoe kom ik deze stapel door en kan ik een leuke throwback thursday vinden? Door middel van de app Timehop!





Yep, deze foto is precies twee jaar geleden genomen. Ik had een pruik te leen van een klasgenoot en probeerde hem even uit voor de spiegel. Door middel van de app Timehop zag ik deze foto weer, was hem zelf alweer vergeten.

Hoe werkt Timehop? Ik had verwacht dat het ingewikkeld zou zijn maar wow wat ging dat goed. Wanneer je de app hebt gedownload vraagt de applicatie toestemming voor heel veel dingen. Je foto's, twitter, instagram, noem het maar op. Wanneer je alle accounts hebt toegevoegd gaat de app aan de slag. Een mooi overzicht van alles precies een, twee, drie en zelfs vier jaar geleden. Eerst zie je de foto's die in je telefoon zijn gevonden en daaronder verschijnen dan oude tweets!



Echt zo grappig om te lezen of bekijken, ik kijk nu elke dag even naar mijn persoonlijke Timehop.  Er zit bij elke afbeelding of tweet ook een share knop zodat alles wat leuk is meteen gedeeld kan worden. Daarbij kan je dan nog verschillende opties kiezen hoe je afbeelding wordt weergeven. Ik vond het leuk als de jaren onder de foto's stonden bijvoorbeeld. Helemaal onderaan je feed is soms ook een leuk weetje te vinden. Gezien ik ook een gamer en enthousiast zelda fan ben hierbij een voorbeeld van zo'n weetje die ik leuk vond.


Deze app is helemaal gratis en ik heb hem gedownload uit de Google play store.

Gebruikte jij deze app al? Of ga je hem downloaden? Let me know in the comments below!

- JoanyM

Geen opmerkingen:

Een reactie posten